foto1
foto1
foto1
foto1
foto1


 

Pomimo zakończenia kampanii społecznej pod nazwą "Szkoła bez przemocy" w naszej szkole nadal prowadzone są działania na rzecz bezpieczeństwa uczniów.
Opracowywane i realizowane są programy profilaktyczne oraz organizowane są spotkania z policjantami i podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.   

 


W roku szkolnym 2006/2007 Zespół Szkół w  Wysokiej Głogowskiej przystąpił do programu profilaktycznego „Szkoła bez przemocy”. Założeniem programu było podjęcie działań zapobiegających przemocy w polskich szkołach, m.in. przez zmianę postaw wobec przemocy, czy zwiększenie świadomości problemu. W związku z tym, jako szkoła podejmujemy również działania mające na celu wspieranie naszej pracy, czego wynikiem jest nawiązanie współpracy z Komisariatem Policji w Głogowie Młp., Komendą Miejską Policji w Rzeszowie, oraz Oddziałem Prewencji w Zaczerniu.




rok szkol. 2011/2012



rok szkol. 2010/2011



rok szkol. 2009/2010



rok szkol. 2006/2007               rok szkol. 2007/2008               rok szkol. 2008/2009


 

We wrześniu 2006 roku, mgr Małgorzata Stopa – pedagog szkolny, wraz z panią dyrektor – mgr Jolantą Kwartą, podjęły decyzję o włączeniu Zespołu Szkół w Wysokiej Głogowskiej do programu „Szkoła bez przemocy”, organizowanego przez Grupy Wydawnicze Polskapresse i Orkla Press Polska, wydawców dzienników regionalnych oraz Fundację Grupy TP. Od samego początku kampania ta objęta jest Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
           W dniu 6 października 2006 roku, pani Joanna Knap zawiadomiła pedagoga szkolnego drogą elektroniczną o zarejestrowaniu zgłoszenia przystąpienia szkoły do wyżej wymienionego programu.
           Już 12.10.2006 dowiedzieliśmy się, że jesteśmy jedną z 2 647 szkół w Polsce, które zgłosiły się do kampanii. Do końca października otrzymaliśmy zestaw materiałów pomocniczych: plakaty z Kodeksem Szkoły bez przemocy, naklejkę na drzwi poświadczającą udział naszej szkoły w programie oraz broszurki dla nauczyciela.
           16 października 2006 roku ogłoszono Konkurs na projekt działań dla szkół. Pedagog szkolny – mgr Małgorzata Stopa w porozumieniu z panią dyrektor – mgr Jolantą Kwartą oraz paniami mgr Bożeną Grygiel i mgr Karoliną Gotkowską podjęły decyzję o skonstruowaniu projektu działań dla naszej szkoły w Wysokiej Głogowskiej. Dzięki wspólnym staraniom powstał „Projekt działań profilaktycznych skierowanych przeciwko agresji i przemocy w Zespole Szkół w Wysokiej Głogowskiej” w wersji drukowanej oraz multimedialnej, które zostały zgłoszone do wymienionego konkursu w dniu 14 grudnia 2006 roku.
           29 stycznia 2007 roku na stronie internetowej kampanii odnaleźliśmy naszą szkołęjako jedną z 64 innych szkół z całej Polski (na Podkarpaciu wyróżnione zostały tylko 3 szkoły), której projekt wygrał. Warto zaznaczyć, że do konkursu na projekt działań przystąpiło 916 polskich szkół.
           Zakwalifikowanie naszego projektu do czołówki wygranych projektów jest niezwykle ważnym i radosnym doświadczeniem, które wiąże się również z otrzymaniem przez Zespół Szkół w Wysokiej Głogowskiej nagrody, która wynosi 5 000 zł w postaci bonu przeznaczonego na sfinansowanie usług edukacyjnych lub psychologiczno – pedagogicznych.
           7 marca w Warszawie w Belwederze odebraliśmy naszą nagrodębon o wartości 5 000 złotych, który przeznaczony będzie na organizację outdorowego pikniku edukacyjnego dla uczniów Zespołu Szkół w Wysokiej Głogowskiej.


KODEKS  SZKOŁY  BEZ  PRZEMOCY

1. Szkoła jest wspólnotą.
Szkoła dąży do stworzenia wspólnoty wszystkich nauczycieli, uczniów, ich rodziców oraz pracowników niepedagogicznych szkoły, opartej o jasny i przejrzysty system norm.

 2. Wszyscy się szanujemy.
 Wspólnota szkolna buduje klimat bezpieczeństwa, szacunku, otwartego dialogu i porozumienia pomiędzy nauczycielami, pracownikami szkoły, uczniami i rodzicami. Wszyscy uczestnicy społeczności szkolnej szanują siebie nawzajem i nie zachowują się wobec siebie agresywnie.
3. Wspólnie działamy przeciw przemocy.

  W szkole działa system przeciwdziałania przemocy, który jasno określa: obowiązujące normy, procedury działania i współpracy wszystkich zainteresowanych w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz reagowania wobec przejawów agresji i przemocy. Jego zasady obowiązują wszystkich uczestników społeczności szkolnej: nauczycieli, uczniów, pracowników niepedagogicznych oraz wszystkie osoby znajdujące się na terenie szkoły.
4. Niczego nie ukrywamy.
Szkoła prowadzi regularną diagnozę problemu przemocy w szkole, a efekty działania systemu przeciwdziałania przemocy podlegają monitoringowi oraz ewaluacji.
 5. Zawsze reagujemy.
Szkoła reaguje na każdy przejaw agresji i przemocy oraz zapewnia długofalową, odpowiednią pomoc zarówno ofiarom, jak i sprawcom przemocy.
6. Nauczyciel nie jest sam.

 Szkoła podejmuje działania, by nauczyciele mieli odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z przejawami agresji i przemocy.
7. Uczniowie wiedzą, jak działać.
Szkoła organizuje uczniom regularne zajęcia profilaktyczne z zakresu umiejętności psychologicznych i społecznych, oraz radzenia sobie z agresją i przemocą.
8. Rodzice są z nami.
  Aby przeciwdziałać przemocy szkoła współpracuje z rodzicami włączając ich do tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy i obejmując działaniami edukacyjnymi.
9. Mamy sojuszników.
Szkoła współpracuje ze środowiskiem pozaszkolnym przy podejmowaniu działań profilaktycznych i interwencyjnych dotyczących agresji i przemocy, gdy
potrzeby przekraczają możliwości lub kompetencje szkoły.
10. Nagradzamy dobre przykłady.
Szkoła promuje wzorce zachowań oparte na poszanowaniu godności każdego człowieka.

 

Pomóż – pokaż – prowadź ...,
czyli jak usprawnić i wesprzeć opiekuńczo - wychowawczą funkcję rodziny we współczesny świecie.

Rodzina odgrywa dużą rolę w naszym życiu - uczy wzorców. Jednak patrząc na współczesny świat widzimy, że coraz trudniej utrzymać trwałe więzi w rodzinie.
Dlatego, w ramach projektu "Pomóż - pokaż - prowadź" chcemy pokazać i nauczyć jak atrakcyjnie i konstruktywnie spędzać czas z dzieckiem w każdym wieku. Zajęcia, warsztaty (m.in.: gra terenowa dla rodzin, wieczór pieśni patriotycznych, warsztaty gier planszowych dla rodziców, dziadków i wnuczków, warsztaty: z kreatywności, tańca z ogniem, prac ręcznych, architektury krajobrazu, pierwszej pomocy dla rodziców, poradnictwa zawodowego dla rodziców wracających na rynek pracy, i in.) i akcje społeczne wspólnie przygotowywane z dziećmi, rodzicami i dziadkami odbudują pozytywny obraz rodziców i dziadków, których rolą jest tworzenie i przekazywanie pozytywnych wzorców rodziny. Wspólnymi działaniami wskażemy i wzmocnimy zdrowy model życia, który w przyszłości będzie skutkował krzewieniem zachowań pożądanych społecznie.
Pomożemy (w opiece i wychowaniu) - Pokażemy (jak być z rodziną) - Poprowadzimy (w najtrudniejszych momentach).
Program "Pomóż – pokaż – prowadź" jest realizowany przez Stowarzyszeni Rozwoju Gminy Głogów Małopolski w Zespole Szkół w Wysokiej Głogowskiej, Zespole Szkół Ogólnokształcących w Głogowe Młp., Niepublicznym Przedszkolu Parafialnym im. św. Michała Archanioła w Głogowie Młp. oraz Zespole Szkół w Albigowej.
Projekt jest w całości finansowany z funduszy Województwa Podkarpackiego - Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie a jego realizacja jest zgodna z zadaniami publicznymi określonymi w 2016 roku w ”WOJEWÓDZKIM PROGRAMIE POMOCY SPOŁECZNEJ NA LATA 2016 – 2023”. Cel operacyjny II: Wspieranie rodzin w realizacji funkcji opiekuńczo - wychowawczej. Działanie 4: Promowanie zdrowego modelu życia i pozytywnych wzorców rodziny.
Więcej informacji w artykule (*.pdf)

Warsztaty prac ręcznych dla rodziców i dzieci

galeria zdjęć


Rodzinna gra terenowa

galeria zdjęć

 
Warsztaty pierwszej pomocy z udziałem rodziców

galeria zdjęć
 

 

Projekt realizowany od 1.IX.2010 – 31.VII.2011
w ramach programu: Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Priorytet: IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie.

Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości
usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty

Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów
z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.


Celem ogólnym projektu było zwiększenie i wyrównywanie szans edukacyjnych 221 uczniów
Zespołu Szkół w Wysokiej Głogowskiej napotykających na bariery w dostępie do edukacji
poprzez wzmocnienie ich procesu kształcenia na poziomie podstawowym i gimnazjalnym
oraz profesjonalne doradztwo edukacyjno - zawodowe.



Kółko plastyczne

Kółko inf

J.polski GIM

Matematyka GIM

Kółko inf. grI

Kólko teatralne - Przedstawienie

Kółko teatralne

Kółko inf. grII

Kółko inf. grII

Doradztwo zawodowe

Kółko teatralne

Kółko inf. grI

Doradztwo zawodowe

Plansze dydaktyczne

Kółko inf. grI

Zajęcia matematyczne

Kółko inf. grI

Kółko inf. grII

Pomoce plastyczne

Doradztwo zawodowe

Biuro

Catering

Artykuły:

  • Jak realizujemy projekt „Q Dorosłości” w Zespole Szkół w Wysokiej Głogowskiej?
  • Q DOROSŁOŚCI (kółko informatyczne)

„Bezpieczna Jazda. Karta rowerowa – moje pierwsze prawo jazdy” to program skierowany do uczniów klas IV publicznych szkół podstawowych.

Celem programu jest szerzenie wśród najmłodszych wiedzy na temat zasad ruchu drogowego i zwiększanie ich świadomości w zakresie bezpieczeństwa na drodze.

W naszej szkole uczniowie podczas realizacji programu z zaangażowaniem podejmowali działania takie jak:

 

1.Praca z zeszytem ćwiczeń

galeria zdjęć

2. Rozwiązywanie testów z zakresu ruchu drogowego online

galeria zdjęć

3. Bandażowali rany

galeria zdjęć

4.Sprawdzali stan techniczny rowerów

galeria zdjęć

5. Doskonalili umiejętność jazdy rowerem po torze przeszkód

galeria zdjęć

Nasza szkoła przystąpiła i realizowała w roku szkolnym 2013/2014 program Ministerstwa Edukacji Narodowej „SZKOŁA W RUCHU”, który popularyzował sport i aktywny wypoczynek. Ruch w szkole obejmował zajęcia edukacyjne oraz alternatywne formy realizacji zajęć wychowania fizycznego, edukacja zdrowotna, a także pozalekcyjne zajęcia sportowe.


Minister Edukacji Narodowej ogłosił rok szkolny 2013/2014 Rokiem Szkoły w Ruchu, mając na względzie konieczność wzmacniania kondycji fizycznej i psychicznej, promowania aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia wśród dzieci i młodzieży.

W ramach podejmowanych działań na rzecz Roku Szkoły w Ruchu w szkole zwracano uwagę między innymi na:
· uświadomienie uczniom, że ruch to nie tylko obowiązkowe zajęcia WF, lecz każda aktywność fizyczna, podejmowana w ciągu dnia;
· konieczność zaplanowania w ciągu dnia czasu na naukę i czasu na aktywny wypoczynek, w celu zachowania zdrowego i higienicznego trybu życia;
· związek między aktywnością fizyczną i zdrowym odżywianiem, a zdrowiem, dobrą kondycją i dobrym samopoczuciem;
· uświadomienie uczniom, że aktywny tryb życia jest drogą do osiągania życiowych sukcesów, pozwala zwiększyć wiarę w siebie i we własne możliwości;
· podkreślenie roli nauczycieli wychowania fizycznego jako ważnych animatorów życia szkolnego oraz ich roli w procesie edukacji zdrowotnej i wychowania młodych ludzi.

 

Uczniowie naszej szkoły nie próżnują i są aktywni fizycznie nie tylko podczas lekcji wychowania fizycznego ale także na zajęciach pozalekcyjnych. Bardzo chętnie biorą udział w rozgrywkach sportowych w wielu różnych dyscyplinach sportowych. Są to gry zespołowe, lekkoatletyka, badminton, narciarstwo biegowe, pływanie, młodzieżowe zawody sportowo-pożarnicze. Reprezentują barwy szkoły na wszystkich szczeblach rozgrywek sportowych począwszy od zawodów gminnych a na wojewódzkich skończywszy. Biorą udział w wycieczkach rowerowych po terenie naszej gminy. Są zaangażowani w kulturę fizyczną i chętnie w niej uczestniczą.


http://zswg.vot.pl/FOTKI5/resovia/slides/2013-09-19%2011.52.25.jpg

http://zswg.vot.pl/FOTKI5/sport3sp/slides/IMG_3813.JPG

 

 

 

 Copyright © 2024 Zespół Szkół w Wysokiej Głogowskiej  Rights Reserved.